איך נבחר את הפירות והירקות הכי טובים שאנו עושים קניות? רובנו אוכלים סל ירקות שבועי שכולל בתוכו מגוון רחב של ירקות, חשוב שניקח פירות טריים וטובים שיישארו הרבה זמן במקרר ולא ירקבו.
במאמר זה נסקור איך לבחור את הפירות וירקות הכי טוב שיש בסופר, אך לפני כן, כמה טיפים כללים לבחירת פירות וירקות:
– הימים הכי מומלצים לרכישת פירות וירקות בדרך כלל הם שני ושלישי.
– מומלץ לקנות את הירקות שמתאימים לעונתם, מכיוון שככה תקבלו ירקות טריים ולא כאלו שיצאו מקירור.
– במידה והחלטתם להגיע פיזית לסופר ולא הזמנת פירות וירקות באינטרנט, שימו לב לארגזים מתחת למדפי הירקות, לפעמים תוכלו למצוא שם ירקות ופירות יותר טריים שהגיעו זה עתה לסופר.
– השתדלו לבחור ירקות שנראים טוב, חלקים ומברקים, ללא פגעים, קמטים או שקעים (שימו לב שהשקעים נותנים פתח להיווצרות של עובשים).
– ירקות או פירות שנקנה ארוזים בשקיות או קופסאות, צריך לבחור ביסודיות, לפעמים נוכל לראות רטיבות שמעידה על ריקבון.

אז איך נבחר את הירקות הטריים ביותר?

עגבנייה – העגבנייה נמכרת כל השנה והיא צריכה להיות מוצקה וגמיש, ללא פגמים ושריטות, בעלת צבע בוהק ועמוק.
מלפפון – גם המלפפון כמו העגבנייה נמכר בכל השנה ואנו נחפש את המלפפונים הבינוניים, לא הגדולים או הקטנים מאוד, רזים וקשים, המלפפון צריך להיות בעל צבע בוהק ככל האפשר.
פלפל (גמבה) כל הצבעים – גדלים ונמכרים לאורך כל השנה, יש לבחור בכאלו שיש להם צבע עזק ובוהק, עם עור ללא פגע. אל תיקחו את הכבדים יותר מידי.
אבוקדו – ירק עונתי, גדל ונמכר מינואר ועד מאי, כדאי לקנות בכמויות קטנות, יחד עם זאת, מומלץ לבחור אבוקדו רך ובשל, ומוכן לאכילה מידית.
בטטה – ירק שגדל ונמכר בכל השנה, הכי חשוב בבחירת הבטטה הוא הגודל, עדיף לבחור בבטטה בגודל בינוני ולא גדול מידי, חשוב לבחור בבטטות שלא כורסמו.
בצל – ירק שנמכר במשך כל השנה, חשוב לבחור בצלים נקיים ולא מלוכלכים, שבוחרים את הבצל, הוא צריך להיות קשה, חלק ובלי גבעול.

לסיכום, לפעמים הסופרים יוצאים במבצעים של ירקות זולים, אך זה לא אומר שהירקות איכותיים, אם כבר בחרתם לצאת מהבית וללכת לסופר במקום לבצע משלוח של ירקות ופירות עד הבית, חשוב לבחור בירקות ופירות איכותיים, שתוכלו ליהנות מהם בזמן הארוחה או הסלט העשיר שאתם מכינים.
יש כאלו העושים קניות סופר באינטרנט, והם אינם בוחרים את הירקות והפירות, אך המלקטים יעשו את העבודה בשבילם, כך שהרוכשים יקבלו ירקות ופירות עד הבית איכותיים וטריים.

הכנסו עכשיו למחלקת הפירות והירקות של ויקטורי ובחרו את הירקות הטריים ביותר – לחצו כאן למעבר